مخزن استیل

مخزن استیل نوعی از مخازن استوریج و پروسسینگ سیالات می ابشد که به علت مقاومت بسیار بالا در مقابل فرسایش و خوردگی مورد توجه صنایع و کارفرمایان قرار گرفته است.

همان طور که بدیهی است جنس بدنه این مخازن استیل می باشد که در رده های مختلف برای کاربری های مختلف تولید می گردد.

مهم ترین خاستگاه این نوع مخازن صنایع حساس و کاربردی ، داروسازی ها، صنایع غذایی ، صنایع لبنی ، صنایع نظامی و ... می باشد.

مخزن استیل

ورق مصرفی در مخازن استیل

ورق مصرفی در ساخت و تولید مخازن استنلس استیلف ورق استیل می باشد که آلیاژی از فولاد است و در رده های زیر تولید می گردد.


استیل 304

استیل 316

استیل 309

استیل 310

استیل 324

استیل رده 400

مهم ترین و اصلی ترین موارد استفاده این ورق ها در مخزن سازی ورق 304 و 316 می باشد.


تفاوت استیل 304 و 316

فولاد 304 جزء استاندارد 18.8 فولاد ضد زنگ است. این ورق استیل در طیف گسترده ای از محصولات در دسترس است و دارای ویژگی های فرم دهی و قابلیت جوشکاری برجسته ای است.


از طرفی فولاد ضد زنگ 316 معمولا در بسیاری از کارهای صنعتی استفاده می شود که شامل مواد شیمیایی پردازش شده و همچنین محیط های حاوی نمک زیاد مانند مناطق ساحلی و فضاهای باز است که در آن نمک های ضد یخ رایجی وجود دارند. با توجه به ویژگی های غیر واکنشی آن، استیل 316 در ساخت وسایل پزشکی جراحی نیز استفاده می شود.بدنه فولاد ضد زنگ 316 از نظر مقاومت در برابر خوردگی، به ویژه در برابر کلرید و محلول کلر، مقاوم تر از گرید 304 است، که این موضوع خود یکی از عوامل افزایش قیمت آن نسبت به استیل 304 است و باعث می شود که گرید 316 ضد زنگ برای مکان هایی که در معرض نمک قرار دارند، مطلوب تر باشد.با این حال، برای پروژه هایی با اسید های ملایم و یا مکان هایی که مواد در معرض نمک قرار نمی گیرند، و همچنین جاهایی که نیازمند فرم دهی بالایی هستند، گرید 304 می تواند انتخاب خوبی باشد. محتوای مولیبدن بالاتر در گرید 316 می تواند اثرات نامطلوبی بر شکل پذیری آن داشته باشد، بنابراین ورق استیل 304 انتخاب بهتری است. به علاوه در پروژه هایی که محدودیت مالی وجود دارد، ورق استیل 304 ارزان قیمت تر از 316 است.

ورق استیل

 

استفاده از مخازن استیل و مخازن استیل تحت فشار جهت استفاده در صنایع غذایی و همینطور کارخانجاتی که نیاز به محیطی تمیز و پاک دارند بسیار ایده آل است.

 

 

آلیاژ ضد زنگ مقاومت بیشتری در برابر اکسیداسیون اسیدها دارند و می تواند در برابر زنگ زدگی های متداول مقاومت نماید . در بیش از ۵۰% مواقع در صنایع از استیل ۳۰۴ استفاده می گردد و نسبت به انواع دیگر استیل این نوع استیل بیشتر متداول است و این به این دلیل است که این استیل می تواند در مقابل با اثر خوردگی ناشی از اسیدهای گوناگون موجود در میوه ها ، گوشت ها ، شیر و سبزیجات و …. به خوبی مقاومت نماید .